سنگ مرمریت مشکی اسپایدر ترکیه :

الف : مشخصات :

۱-با توجه به رنگ مشکی زمینه سنگ اسپایدر و خطوط و رگه های زرد و طلایی عنکبوتی شکل قرار گرفته بر روی آن ، این سنگ جزء زیباترین سنگ های مرمریت محسوب شده است .

۲-سنگ مشکی اسپایدر از نظر ساختاری در ردیف سنگ های لوکس و با کیفیت قلمداد شده ، که با در نظر گرفتن ظاهر زیبای آن ، یکی از خاص ترین سنگ های مرمریت به شمار می رود .

۳-سنگ اسپایدر ، به دلیل موارد بالا و به سبب قیمت مناسب آن ، به محض وارد شدن به بازار ایران مورد استقبال متقاضیان قرار گرفته و جایگاه مناسبی را از آن خود کرده است .

۴-سنگ مرمریت اسپایدر علاوه بر رنگ مشکی ، در رنگ های قهوه ای و قهوه ای سوخته نیز ظاهر شده و استقبال خوبی در بازار جهانی پیدا کرده است و سهم قابل توجهی در صادرات نیز دارد .

ب : ویژگی های سنگ مشکی اسپایدر :

۱-رنگ تیره و طرح انحصاری ، مقاومت سایشی بالا و جذب آب پایین ، از ویژگی های خاص این سنگ به شمار می رود .

۲-شفافیت بی نظیر ، تراکم بالا ، ساب پذیری عالی و استحکام فوق العاده سنگ اسپایدر ، مکمل ویژگی های آن خواهد بود.

۳-براقی و صیقلی بودن سطح سنگ یکی دیگر از مزیت ها و ویژگی های سنگ مرمریت مشکی اسپایدر می باشد .

ج : کاربرد سنگ مرمریت مشکی اسپایدر :

۱-با درنظر گرفتن تجهیزات و امکانات مناسب اجرای درست برش و ساب ، در تولید اسلب ، سنگ مرمریت مشکی اسپایدر میتواند شکوه و جلوه زیبا و خیره کننده ای را در نمای داخلی ساختمان ایجاد نماید .

۲-سنگ مرمریت مشکی اسپایدر ، در طراحی های بسیار لوکس در کنار دیگر سنگ های روشن تر میتواند زیبایی غیر قابل وصفی را در فضای داخلی ساختمان به ارمغان بیاورد .

۳-سنگ مرمریت مشکی اسپایدر به طور کلی در تمام قسمت های ساختمان ، از جمله کف لابی هتل ها، کف واحد های تجاری و مسکونی شیک ، نمای دیواره ها ، پله و کف پارکینگ ها کاربرد مناسب دارد .

د : قیمت سنگ مرمریت مشکی اسپایدر :

۱-عواملی چون  اندازه و قواره کوپ سنگ ،  نوع و ماهیت سنگ ، بوک مچ و فورمچ بودن آن ، نوع برش و فرآوری ، سورت یا درجه بندی سنگ، پاک بودن و حداقل بودن میزان رگه های موجود در سطح سنگ و هزینه های حمل و نقل بر قیمت سنگ اسلب مرمریت مشکی اسپایدر موثر می باشد .

هـ : آنالیز سنگ مرمریت مشکی اسپایدر :

میزان مطلوب جذب آب وزن مخصوص تخلخل مقاومت فشاری مقاومت سایشی
MIN 3/0 5/2 Petty 500 5/2
MAX 50/1 8/2 50/2 1500 6
سنگ مرمریت مشکی اسپایدر 23/0 77/2 02/1 1275 5/3